Stap 1 Onderwerpsverkenning
pubers%20van%20nu%20afbeelding.jpg

Pubergedrag leidt vaak tot vragen en soms ook tot problemen. Veel van dit gedrag is te verklaren uit de ontwikkelingen die puberhersenen doormaken: tijdens de puberteit is bijvoorbeeld het gebied in de hersenen dat emoties reguleert nog volop in ontwikkeling. Dit is een van de factoren die de puberteit tot een heftige periode in het leven kunnen maken.

Tijdens de eerste opdracht rond deze site, moesten wij een artikel zoeken over een thema die wij behandelen tijdens de lessen SOVA (Sociaal Agogische Vaardigheden). Het onderwerp die we tijdens de lessen SOVA behandelen is vooral gebaseerd op pubers. Vandaar mijn artikel 'Het brein van een Puber van nader bekeken. Het is een hoofdstuk uit het verzamelwerk 'Pubers van Nu' (Zie afbeelding). Mijn artikel vindt u als u klikt op volgende link. (PDF-bestand).

Als u op bronnen klikt, komt u uit op de laatste pagina's van het boek. Dit zijn de bijlagen en de bronnen die de auteurs hebben geraadpleegd om het boek tot stand te brengen.

Verder in de eerste stap moesten wij ook een korte powerpoint maken over ons gekozen artikel/ deel van een verzamelwerk. Omdat mijn hoofdstuk een heel groot stuk was, heb ik besloten om enkel maar het eerste deel van dit hoofdstuk in een powerpoint te plaatsen. Daarnaast heb ik ook nog een korte samenvatting gegeven van de auteurs.

Stap 2 Wiki Welkom
Stap 3 Inhoud In Lijsten En Syntheses
Stap 4 Beschikking Krijgen En Meer Zoeken
Stap 5 Contextualiseren
Stap 6 Afwerking

Terug